Από 01.01.2021 ξεκίνησε η υποχρεωτική ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων της Α.Α.Δ.Ε. μέσω της πλατφόρμας myDATA. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει την στιγμή που εκδίδουν ένα τιμολόγιο να ενημερώνουν online την Α.Α.Δ.Ε.
Ενημέρωση 29 Ιουνίου 2021 :
Δελτίο Τύπου
Υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ:
Σταδιακά από τον Σεπτέμβριο 2021, ξεκινά η υποχρεωτική διαβίβαση παραστατικών στο myDATA και η διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ
Λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις της πανδημίας στη λειτουργία των επιχειρήσεων, καθώς και τη βελτίωση των υγειονομικών συνθηκών, καθορίζεται η σταδιακή υποχρεωτική διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA και η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών με την ΑΑΔΕ ως εξής:
1. Διαβίβαση παραστατικών εσόδων στην πλατφόρμα myDATA
– Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:
• Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 €.
• Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 €.
– Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
– Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022.
Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
2. Διασύνδεση φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ
Σταδιακά, και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:
– να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
– να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,
– να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.
Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:
– Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
• βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
• το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 €.
– Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
• βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
• το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 €.
-Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Ειδικότερα, εκτός από τις επιχειρήσεις που εκδίδουν τιμολόγια, εντάσσονται στην υποχρεωτική αποστολή online και οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις με λιανικές πωλήσεις υπηρεσιών χωρίς την υποχρέωση χρήσης ταμειακής μηχανής ή φορολογικού μηχανισμού, όπως :
- Ιατροί
- Δικηγόροι
- Μηχανικοί – Αρχιτέκτονες
- Ενοικιαζόμενα Δωμάτια
- Φροντιστήρια
Οι παραπάνω κλάδοι, έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν online την Α.Α.Δ.Ε. για κάθε απόδειξη που εκδίδουν. Η πλειοψηφία εκδίδει σήμερα τα παραστατικά αυτά χειρόγραφα, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία ενημέρωσης εξαιρετικά χρονοβόρα.
Επίσης όλες οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου που εκδίδουν τώρα αποδείξεις πώλησης αγαθών με ταμειακή μηχανή, θα πρέπει όταν θελήσουν να εκδώσουν τιμολόγιο πώλησης να έχουν την δυνατότητα να το αποστείλουν online στην Α.Α.Δ.Ε.
H DGIT σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες εταιρείες ανάπτυξης συστημάτων ERP, σας προτείνει το κατάλληλο πρόγραμμα εμπορικής διαχείρισης στο Cloud, όπου όλοι οι παραπάνω κλάδοι μπορούν εύκολα, χωρίς εγκατάσταση και από οποιαδήποτε συσκευή, να εκδώσουν τα παραστατικά τους. Το πρόγραμμα ενημερώνει αυτόματα την πλατφόρμα της A.A.Δ.Ε. τη στιγμή της έκδοσης και ο πελάτης μπορεί να παραλάβει την απόδειξη ή το τιμολόγιο εκτυπωμένα ή με email.
Υπάρχει η δυνατότητα αυτόματης ενημέρωσης του λογιστή ανεξάρτητα από το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί.
Τα πακέτα σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε κλάδου ξεκινούν από 6€ το μήνα και φθάνουν τα 15€ το μήνα στην πληρέστερη έκδοση με δυνατότητες που καλύπτουν τις ανάγκες μια μικρής επιχείρησης.
Η DGIT σας βοηθά να επιλέξετε το πακέτο σύμφωνα με τις ανάγκες σας και σας παρέχει ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών με παραμετροποίηση και εκπαίδευση στη χρήση του προγράμματος καθώς και τεχνική εξυπηρέτηση κατά τη χρήση του προγράμματος.